I. Všeobecné obchodní podmínky
1. Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) se vztahují na všechny smlouvy o dílo (včetně rámcových) na vyhotovení fotografických děl a poskytnutí fotografických služeb, zakázky, objednávky fotografických služeb a potvrzení objednávek živnostníkem Markéta Košuličová, provozovatel služby www.marketakosulicova.cz, se sídlem U Červených domků 2975/32, 695 01 Hodonín, IČ: 87509652 (dále jen zhotovitelem).
2. Při uzavírání smlouvy dle těchto VOP se vychází ze skutečnosti, že objednavatel, (dále též jako „zákazník“) je seznámem s těmito VOP a dalšími níže popsanými dokumenty.
II. Úprava právních vztahů
1. Smluvní vztahy mezi objednavatelem se řídí právem České republiky, zejména ustanoveními Občanského zákoníku, a to především ustanovením o smlouvě o dílo dle §2586 a násl. O spotřebitelských smlouvách podle §1810 a násl. Zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění (dále jen „občanský zákoník“ ).
2. V případě kupujících, kteří jsou podnikatelskými subjekty a uvedli na daňovém dokladu IČ se tyto vztahy řídí speciálními ustanoveními zákona.
III. Uzavřením smlouvy
1. K uzavření smlouvy může dojít na základě osobní (ústní), telefonické či písemné objednávky zákazníkem u zhotovitele a dále prostřednictvím internetových stránek zhotovitele www.marketakosulicova.cz, prostřednictvím jiných prostředků komunikace na dálku, a to okamžikem, kdy potvrzení objednávky zhotovitelem dojde zákazníkovi. Objednávka je závazná v okamžiku odsouhlasení termínu focení mezi objednavatelem a zhotovitelem.
2. Aktuální nabídka cen a služeb je k dispozici na www.marketakosulicova.cz/ cenik/. V případě specifických požadavků je k vyžádání na e-mailové adrese: info@marketakosulicova.cz.
3. Smlouva může být uzavřena i písemnou formou, kdy ustanovení takové smlouvy, které upravují jednotlivé podmínky odlišné od těchto VOP, mají před nimi přednost. V ostatních, smlouvou neřešených otázkách se smluvní vztah řídí příslušnými právními předpisy a těmito VOP.
4. Zhotovitel je oprávněn odmítnou objednávku, která obsahuje neúplné údaje o zákazníkovi, není učiněna v souladu s těmito VOP a platnou nabídkou služeb zhotovitele v uvedených den, případně je neúplná, či neurčitá a dále tehdy, pokud by jejím splněním zhotovitel porušil platné právní předpisy, jejíž plnění je v rozporu s etikou a morálkou, nebo jiným způsobem neslučitelné s filozofií zhotovitele.
5. Objednávací lhůta se odvíjí od momentální vytíženosti fotografa.
IV. Předmět plnění
1. Předmětem plnění je poskytují služeb související s provedením fotografických služeb a vyhovění díla, resp. fotografií apod., které jsou specifikovány ve smlouvě nebo v objednávce zákazníka potvrzené zhotovitelem.
2. Určení přeletu plnění musí být jednoznačné a určené. Neakceptováním platných VOP zhotovitele, či jejich akceptováním zákazníka s výhradou, nedochází k uzavření smlouvy.
3. Předmětem plnění se rozumí poskytnutí služeb souvisejících s provedením fotografických služeb.
4. U fotografování svatebních zakázek, jsou počty fotografií pouze orientační. Počet fotografií z této akce se odvíjí od celkové náplně a mnoha neovlivnitelných podmínek. Odstoupení od smlouvy z tohoto důvodu je možno jen při zjevném nepoměru mezi udávaným počtem fotografií a počtem fotografií dodaných.
5. Neupravené fotografie (ani fotografie ve formátu RAW) nejsou součástí předmětu plnění a objednateli se neposkytují, jejich neoprávněné využití je nepřípustné (viz. čl. VII odst. 3 VOP).
V. Cena předmětu plnění, doba platnosti ceny a způsob platby ceny
1. Cena předběhnu plnění (díla a poskytovaných služeb) je stanovena aktuálním ceníkem platným v době uzavření smlouvy, případně specifickou cenou, na které se písemně, e-mailem či jiným písemným prostředkem shodl zákazník se zhotovitele. Aktuální ceník je k dispozici na www.marketakosulicova.cz V případě specifických požadavků je vyžádání na e- mailové adrese: info@marketakosulicova.cz
Cena za konkrétní zpracování díla je vždy zákazníkovi předem sdělena při potvrzení konečné objednávky zhotovitelem.
2. Cena předmětu plnění zůstává platná od okamžiku uzavření smlouvy do okamžiku zhotovení fotografií či poskytnutí služeb specifikovaných ve smlouvě, ledaže si zákazník vyžádá změny provádění díla / v poskytnuté službě.
3. Zákazník hradí cenu předmětu plnění bezhotovostně, platební kartou na místě nebo převodem na účet zhotovitele v plné výši doplatku (tj. Po odečtení případného závdavku (dle § 1808 zákona č. 89/2012 Sb.) v den focení, kde platného ceníku či smluvené ceny v den uzavření smlouvy (viz. Čl. III odst. 1 VOP). Každá fotografie nad rámec zaplaceného balíčku bude účtována navíc a doplacena převodem na účet ještě před jejich zpracováním.
4. Zákazník se zavazuje uhradit při svatebních zakázkách, závdavek (dle §1808 zákona č. 89/2012 Sb.) ve výši poloviny (tj. 50%) celkové ceny předmětu plnění dle aktuálního ceníku, či specifické ceny, na které se písemně, e-mailem či jiným písemným prostředkem shodl předem se zhotovitelem. .Závdavek je nutné uhradit na účet zhotovit nebo osobně do 5 dnů ode dne, kdy došlo k uzavření smlouvy dle č. III odst. 1 VOP. Závdavek je nevratný, vyjma odst. 6 čl. V. V případě nemožnosti uskutečnit díla ze strany zhotovitele (především z důvodu zdrav. Neschopnosti a jiné) je zhotovitel povinen závdavek objednateli vrátit v plné výši. Zákazník a zhotovitel si mohou dohodnout také jiný způsob
hrazení celkové ceny předmětu plnění než uvedený v čl. V odst. 3 VOP. 5. V ceně běžného focení není profesionální líčení. Vizážistka se platí
bezhotovostně, platební kartou ihned po líčení.
VI. Práva a povinnosti zhotovitele
1. Není-li dohodnuto jinak, zhotovitel provede dílo (poskytne službu) v kvalitě obvyklé v ČR a v souladu s nabídkou zhotovitel platnou v den uzavření smlouvy či potvrzení objednávky.
2. Vyjádřením souhlasu s těmito VOP, nebo uzavřením smlouvy dává zákazník zároveň zhotovitel a všem s ním propojeným osobám právo, využívat vybrané fotografie zákazníka za účelem jejich zpracování, resp. splnění smlouvy.
3. Zhotovitel si vyhrazuje právo bezplatně použít výběr fotografií pro svou webovou prezentaci (webové stránky, Facebook, Instagram a jiné) či tiskoviny jako ukázku své práce, či pro účely propagace svých služeb a to bez předchozího výslovného písemného souhlasu zákazníka. Tento souhlas (považován dle § 85 zákona 89/2021 Sb.) je udělen na základě souhlasu s VOP. Zhotovitel se zavazuje o užití fotografií předem v přiměřené době zákazníka informovat. Zákaz užití výběru fotografií je možno vymínit v písemné smlouvě či v jiné písemné komunikaci.
4. Zhotovitel se zavazuje zákazníkovi zhotovit a dodat objedou zakázku v množství, kvalitě dohodnuté ve smlouvě nebo v potvrzené objednávce v přiměřené lhůtě, jinak za podmínek stanovených v platné nabídce zhotovitel v den uzavření smlouvy / potvrzení objednávky.
5. Za přiměřené lhůty pro dodání zakázky dle čl. VI dost. 4 VOP se považuje 20 – 30 pracovních dnů na retušované fotografie (podle náročnosti zakázky). V případě svatebních zakázek se doba zpracování prodlužuje až na 6 týdnů bez předchozího upozornění. V případě nemoci, dovolené a prázdnin se může doba prodlouži, o čemž bude objednavatel informován.
6. Zhotovitel si vyhrazuje právo odstoupit od smlouvy v průběhu plnění a to v případě nezájmu klienta trvajícím déle než 45 dní. Nezájem objednavatele se rozumí – nedostupnost, zrušení či ukončení komunikace. V tomto případě NEMÁ objednavatel nárok na plnění smlouvy nebo vrácení zaplacené objednávky či její část.
7. Zhotovitel se zavazuje dodat zakázku co do obsahu nepoškozenou, bez vad a kvalitě, která byla zjednaná či určena řádnou potvrzenou objednávkou / smlouvou. Nebyla-li kvalita zakázky určena, bude dílo (zakázka) zhotoveno (zhotovena) v kvalitě obvyklé pro danou objednávku.
8. Zhotovitel si zavazuje právo, po předchozím oznámení zákazníkovi z velmi vážných důvodů změnit termín (datum i čas) fotografování. Za dobu přiměřenou k oznámení změny termínu se považuje nejméně 12 hodin před plánovým časem fotografování.
9. Jestliže nastanou okolnosti mající charakter vyšší moci, která brání zhotoviteli v plnění smluvních závazků, má zhotovitel právo přiměřeně prodloužit termín dodávky nebo od smlouvy odstoupit. O této skutečnosti je zhotovitel povinen objednavatele informovat. Ani v jediném případě nenese
zhotovitel odpovědnost za vzniklé škody.
VII. Práva a povinnosti objednavatele
1. Zákazník má právo požádat zhotovitele o odstranění z webových stránek či soc. sítích (Facebook, Instagram aj.) v případě, že zákazník na fotografii v nelichotivé póze či pozici nebo je na fotografiích zákaznicích zachycen pro něj intimních či jinak osobních situacích. Zhotovitel se zavazuje takovému přání vyhovět do co možná nejkratší doby od obdržení žádosti. V případě použití fotografie v tiskovinách nemá zákazník právo požádat zhotovitele o stažení jižzhotovených tiskovin z oběhu.
2. Zákazník nebo jim pověřená osoba, je povinná informovat zhotovitel o nedostupnosti. O změně nebo zrušení e-mailové adresy, sloužící ke komunikaci mezi zhotovitelem a zákazníkem.
3. Zákazník je povinen sdělit zhotoviteli veškeré informace potřebné k bezproblémovému zhotovení objednávky.
4. V případě, že jsou v ateliéru nebo exteriéru fotografovány děti do 18 let je zákazník povinen zajistit, aby při fotografování byli přítomni rodiče dítěte. V opačném případě je zhotovitel oprávněn poskytnutí služby odmítnout. Přítomnost rodičů může být zcela vyjímečně nahrazena, jinou vhodnou dospělou osobou určenou v písemné žádosti rodiče dítěte.
VIII. Výběr fotografií
1. Do 10 pracovních dnů od focení bude zhotovitelem zaslán odkaz a heslo k přístupu do galerie, kde budou zveřejněny neupravené, nejzdařilejší záběry z focení dle své úvahy (výběr provádí výhradně zhotovitel), kde si je zákazník prohlédne a vybere fotografie dle zvoleného balíčku, případně nad rámec balíčku.
2. Náhledy fotografií jsou číselně označené a po výběru je objednavatel odešle zpět zhotoviteli označené přímo v programu nebo vypsané do e-mailu, v co možná nejkratší časové lhůtě, nejpozději však do 14-ti dnů od jejich obdržení.
3. V případě expresního vyhotovení fotografií je třeba zadat požadavek již při rezervaci termínu. V tomto případě jsou fotografie vyhotovené do 3 pracovních dní od zaslání výběru a to za příplatek 1000,- Kč.
4. Neupravené fotografie, které si objednavatel nevybere z náhledů, zhotovitel nikdy neposkytuje v elektronické ani tištěné podobě a jsou trvale odstraněny z archivu po 3 měsících.
5. Snímky, které objednavatel vidí jako náhledy, jsou v minimální kvalitě, neupravené a neretušované a nevhodné pro jakékoliv použití a slouží pouze pro následný výběr z pohodlí domova.
6. Základní retuše jako je ořez, jas, kontrast, kolorování, odstranění pupínků, škrábanců, modřin provádí fotografka u novorozenecké, rodinné / dětské, těhotenské fotografie. Rozsáhlé úpravy jako je např. Neposedné vlasy, trčící ramínka, „faldíky“ apod. odstranění vrásek, jsou v jisté míře prováděny u těhotenské fotografie. Speciální požadavky na náročnější retuš (zeštíhlení
postavy, bělení zubů, odstranění tetování u dětí, náročné retušování) jsou možné po dohodě s fotografkou za příplatek 1000,- Kč za hodinu práce.
IX. Jiná ujednání stran
1. Úroveň zpracování retuší je stanovena zhotovitelem a nikoli zákazníkem. Způsob úpravy fotografie je vždy záležitostí subjektivního vnímání, dovedností, osobního vkusu a výtvarného citu zhotovitele.
2. Zákazníkovi je udělena licence k užití díla (nikoliv autorská práva), ke všem dílům vzniklým podle smlouvy pouze pro soukromé a nekomerční využití. Práva pro komerční využití (užití licence k dílu pro komerční užití) jsou součástí jiných smluv a není je možné nabýt jinak, než výslovným písemným souhlasem zhotovitel s přesným určením rozsahu a doby trvání práv. Komerční použití díla bez souhru majitele operních práv (resp. zhotovitele) zakládá nárok zhotovitele na smluvní pokutu ve výše 250 000,- Kč
3. Zákazník nenabývá vlastnická práva k neretušovaným záběrům v žádné podobě. Jejich neoprávněné nabytí (např. Stažení z internetových stránek zhotovitele, tzn. screenshot apod.), zveřejněné nebo dále upravování je považováno za porušení autorského zákona a zhotovitel se může domáhat nápravy dle ustanovení autorského zákona např., Dle § 40 autorského zákona. případné nabytí těchto práv je potřeba vymínit písemné ve smlouvě.
4. Slevy a akční ceny nelze kombinovat, pokud není uvedeno nebo stranami dohodnuto jinak.
5. Vlastnictví, stejně jako nebezpečí škody na zhotoveném díle přechází ze zhotovitele na zákazníka převzetím zakázky a uhrazením dohodnuté ceny v plné výši. popř. Také tehdy, uhradí-li zákazník zakázku v plné výši a byl upozorněn na možnost zakázku si vyzvednout a ten si ji ani do konce 1 měsíce od této výzvy nevyzvedl.
X. Předání
1. Fotografie v elektronické podobě jsou zákazníkovi nahrané do galerie a poslané přes úložiště na jeho e-mail. Fotografie mají v galerii omezenou platnost a to po dobu 14 dnů. Pokud si po tuto dobu zákazník fotografie neuloží a bude je znovu požadovat do galerie nahrát, účtuje si zhotovitel za jejich nahrání poplatek 150,- Kč.
2. Vytištěné fotografie je možné po předchozí domluvě vyzvednout osobně nebo zaslat přes Zásilkovnu.
3. Výsledné zpracované fotografie jsou ve formátu JPG, v plném rozlišení (vhodné pro velkoformátový tisk), z nichž některé jsou dle uvážení fotografa převedeny do černobílého provedení.
4. Výsledná objednávka neobsahuje neupravené fotografie.
5. Upravené fotografie archivuje fotografka po dobu jednoho roku.
XI. Záruční doba, práva z odpovědnosti za vady, reklamační řád
1. Práva z odpovědnosti za vady uplatňuje zákazník osobně, nebo
prostřednictvím prostředků komunikace na dálku. Reklamace vad díla (foto- zakázky) musí být uplatněna písemnou formou neprodleně po jejich zjištění, nejdéle však do 6 měsíců ode dne převzetí foto-zakázky, tj. V záruční době.
2. Záruční doba počíná běžet ode dne převzetí hotové zakázky.
3. Reklamace za poškozené zásilky uplatňuje zákazník prostřednictvím provozovatelem přepravních služeb, pokud byla zakázka zaslaná provozovatelem přepravní službou.
4. Zákazník je povinen uplatnit reklamaci bez zbytečného odkladu a předat kompletní zakázku zpět k reklamaci v rámci reklamačního řízení poskytnou potřebné informace tak, aby oprávněnost týkající závad mohla být správně posouzena. Zákazník je žádán poskytnou při vyřizování reklamace potřebnou součinnost (např. Průvodním dopisem, reklamačním lístkem).
5. Zhotovitel je povinen vydat potvrzení zákazníkovi o tom, kdy zákazník právo vyplývající z vad díla uplatnil jakož i způsobu vyřízení reklamace a době trvání vyřízení této reklamace.
6. Pro zákazníky, kteří jsou podnikateli a kteří ve vztahu ke zhotoviteli vystupují v rámci obchodního závazkového vztahu, platí také ustanovení týkající se vad díla a způsobu uplatňování nároků z vad uvedená v občanském zákoníku 89/2012 Sb.
7. Reklamace tištěných fotografií je možná pouze na základě viditelné tiskové chyby (např. Škrábance, pruhy) a nikoliv v barevnosti či světlosti / tmavosti daného tisku.
8. Vlastní vzhled zákazníka a nespokojenost s ním není v žádném případě důvodem k reklamaci fotografií, zakázky.
9. Reklamace foto make-upu od naší vizážistky je možná pouze před začátkem focení nebo v jeho průběhu. Po skončení fotografování již nikoliv.
10. Nespokojenost a nesouhlas s fotografickým stylem a autorským pojetím fotografa než důvodem k reklamaci fotografií, zakázky.
11. Zákazník bere v úvahu a souhlas s tím, že každý člověk je jiný, má svůj osobitý vzhled a estetická kvalita fotografií se vzhledem k této skutečnosti různí. Vlastní vzhled a nespokojenost s ním v žádném případě není důvodem pro reklamaci.
XII. Dárkové poukazy
1. Dárkové poukazy jsou vystavovány na základě objednání klientem
2. Cena poukazu záleží na objednané službě.
3. Platnost dárkového poukazu je jeden rok od datu zakoupení a služba musí
být vyčerpána do tohoto data.
4. V případě, že není dárkový poukaz do doby platnosti uplatněn, jeho
hodnota propadá. Držiteli ani jeho objednavateli nebude vrácena částka za hodnotu poukazu.
5. Služba uvedená na dárkovém poukazu musí být vyčerpána během jednoho focení, nelze ji dělit na více částí ani na více focení.
6. Výměna poukazu za hotovost není možná.
7. Dárkové poukazy si lze osobně vyzvednout po předchozí telefonické domluvě, nebo zaslat přes Zásilkovnu.
8. Termín na focení si objednávejte vždy s dostatečným časovým předstihem, minimálně dva měsíce před koncem platnosti dárkového poukazu.
XIII. Ochrana osobních údajů
1. Zhotovitel zpracovává osobní údaje objednavatele, jejichž ochrana je zajištěna v souladu se zákonem č. 101/200 Sb., o ochraně osobních údajů, v platném znění a s obecným nařízením (EU) 2016/679 o ochraně osobních údajů (GDPR).
2. Zákazník souhlasí se zpracováním těchto svých osobních údajů: jméno, příjmení, e-mailová adresa, adresa, telefonní číslo.
3. Zákazník souhlasí se zpracováním osobních údajů pro účely, které souvisejí se službami fotografa a pro účely zasílání informací a obchodních sdělení.
4. Zhotovitel se zavazuje neposkytovat osobní údaje objednavatelům třetí osobě s výjimkou případů, kdy je tak určeno zákonem. Toto omezení se nevztahuje na poskytují údajů o objednatelovi nezbytně nutných pro realizaci fotografických služeb.
5. Osobní údaje zákazníka budou zpracovány po dobu neurčitou.
6. Zákazník může souhlas se zpracováním osobních údajů odvolat písemným oznámením doručeným na adresu zhotovitele.
7. Zákazník souhlasí se zasíláním informací souvisejících se službami fotografky na svoji elektronickou adresu a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení. Zákazník je oprávněn kdykoliv tento souhlas písemně odvolat.
8. Při fotografování společenských akcí, kde dochází k fotografování seskupení lidí, je objednatel povinen návštěvníky dodatečně informovat o tom, že pořízené fotografie mohou být zveřejněny na internetu (web stránkách, Facebook, Instagram) a návštěvníci kteří využijí možnosti se vyfotit, tím souhlasí s rozšiřováním jejich podoby ve smyslu §85 zákona 89/2012 Sb.
XIV. Další ustanovení
1. Rodinné/dětské focení se vztahuje na jednu rodinu a není možné jeden termín a balíček rozdělit mezi několik přátel/rodin s dětmi.
2. V případě nepříznivého počasí se venkovní focení přesouvá na jiný nejbližší možný den podle domluvy.
3. Maximální doba fotografování je uvedena a bez dohody ji nelze prodlužovat.
4. Pozdní příchod zákazníka není důvodem k prodloužení časového harmonogramu focení. Opozdí – li se zákazník o více než 30 min bez předchozí omluvy, je zhotovitel oprávněn fotografování zrušit.
5. Objednavatel bere na vědomí, že pokud přichází na focení s dětmi, musí jejich chování koordinovat tak, aby nedošlo k poškození žádné foto rekvizity či jakéhokoliv jiného vybavení či zařízení. Není akceptovatelné, aby děti bez dovolení jakkoliv manipulovali s jakýmikoliv foto rekvizitami, vybavením či zařízením. Pokud dítě cokoliv poškodí v ateliéru, jsou rodiče či objednavatel
povinni uhradit vzniklou škodu.
XIV. Závěrečná ustanovení
1. Tyto VOP jsou veřejně dostupné na www.marketakosulicova.cz/ obchodnipodminky
2. Uzavřením smlouvy dle těchto VOP (objednáním) zákazník současně potvrzuje, že se seznámil a porozuměl těmto VOP, stejně tak s autorským přístupem a fotografickým stylem fotografa, reklamačním řádem, platnou cenovou nabídkou zhotovitele, včetně podmínek kvality díla a lhůt plnění a tyto přijímá.
3. Zhotovitel si vyhrazuje právo tyto VOP změnit či doplnit.
4. Tyto VOP a reklamační řád zhotovitele nabývají platnosti a účinnosti od 1. 1. 2024